tetra pak på dreamhack

Bakgrund
I samband med Dreamhack har det sällan pratats om hälsa och hållbarhet. De evenemangssponsorer inom mat under evenemanget förknippas snarare med ohälsa, och konversationen om återvinning och hållbarhet har legat gömd. När Tetra Paks partnerskap med Dreamhack 2015 var klart fick vi förfrågan om hur vi skulle kunna skapa en digital strategi av deras fysiska aktivering under eventen som hålls två-tre gånger om året i Sverige.

Utmaning
Hur skapar vi en digital strategi med fokus på Tetra Paks budskap, som är relevant för den uppkopplade generationen på Dreamhack?

Lösning
Vår lösning blev fyra olika områden. För att uppnå en större spridning i önskad målgrupp gjorde vi en innehållsplan till Dreamhack innan, under och efter event. På så vis kunde vi kommunicera Tetra Paks nyckelbudskap och sträcka ut det under 6 veckors tid, förknippat till evenemanget som endast varar i 3 dagar. Målgruppen tilltalas av rätt influencers, någonting vi visste sedan innan. Därför valde vi att anordna aktiveringar under eventet med en relevant influencer. Med produktion av allt från vloggar, till livestreaming och hälsoutmaningar för att skapa ett högt ROI. Under eventet var det viktigt att ha en stark dokumentation. Vi är alltid LIVE i form av en hög frekvens av publicerat innehåll, samt genom livestreaming på plats. Inför varje event gör vi upp en plan tillsammans med Dreamhack, om vilket innehåll de ska dela i sina kanaler. På så vis bärs Tetra Paks budskap upp av fler aktörer under perioden.

DreamHack Summer, 2018

DreamHack Winter, 2017

DreamHack Summer, 2017

DreamHack Winter, 2016

DreamHack Summer, 2018

DreamHack Summer, 2018

Footer